Snaga koja proizlazi iz izjava Zlatka Dalića pretvara se u dugoočekivani faktor društvenog oporavka?

“Nemam riječi zahvalnosti da vam kažem što ste večeras uradili, nismo u Rusiji igrali za sebe. Igrali smo za vas, za svoje obitelji, za cijelu Hrvatsku, za sve Hrvate u Bosni i Hercegovini i dijaspori, za naše branitelje. Da nije bilo njih, ne bi bilo ni ove šahovnice. Nismo prvaci svijeta, ali smo viceprvaci. Ali, vi ste prepoznali da smo dali sve od sebe. Vi ste bili najbolji navijači na svijetu, hvala vam na dočeku. Mi smo dali sve od sebe, a i vi ste dali sve od sebe. Iznad svih – Hrvatska”, izjavio je Zlatko Dalić na prepunom zagrebačkom trgu. Već sada možemo pisati o rekordima, a jedan od njih jest činjenica kako je našu reprezentaciju pozdravilo više od pola milijuna navijača!

Osim veličanstvenog sportskog uspjeha koji će poprimiti zasigurno i epitet ‘najvećeg’ u hrvatskoj javnosti, postoje određeni koraci koji bi uvelike mogli odrediti gospodarski, ali i društveni razvitak Hrvatske.

Toliko nužno ‘brendiranje’ nacionalnih simbola

Kockice! Točno dvadeset godina nakon neiskorištene prilike da kvalitetnim strategijama kreiramo uspješnu priču o ‘kockicama’ i Vatrenima, ponovno imamo istu priliku. Ako u fokus postavimo društvene mreže kao primarni alat za oglašavanje, onda je i sama prilika mnogo veća. Zato je ovaj put ne smijemo zanemariti! Dovoljan pokazatelj o popularnosti naših dresova jest činjenica kako su isti rasprodani u europskim zemljama poput Belgije, Škotske, Poljske, ali i dalekih zemalja poput Japana te Australije. Borba Davida protiv Golijata u percepciji mnogih ljudih odlazi na stranu Davida, a upravo je Hrvatska bila ‘David’ za vrijeme Svjetskog prvenstva u Rusiji. Mnogi su se poistovjetili sa ‘malom’ Hrvatskom te nas, barem na mjesec dana, učinili velikima. Na tom zanosu, uz brendiranje popularnih kockica, gradimo priču o ‘velikoj i uspješnoj Hrvatskoj’. Iako će praznovjerni upravo kao razlog poraza označiti promjenu ‘pobjedničke’ crne kombinacije dresova, svaki šesti stanovnik svijeta u glavi će urezati sliku prepoznatljivog hrvatskog simbola.

Retoričke smjernice Zlatka Dalića

Zlatko Dalić vlastitu komunikaciju gradi na, već toliko spominjanoj, poniznosti. Iako bi se mnoge izjave mogle protumačiti kao ‘populizmi’, postoji nemjerljiva razlika između klasičnog političkog populizma koji za cilj ima samo jedno – maksimalno povećati vlastitu/stranačku potporu. Nekako je teško za očekivati kako Dalić izjavama gradi političku platformu za predsjedničke izbore 2020. godine. Komponente za uspjeh koje su prije nekoliko mjeseci bile nezamislive široj hrvatskoj javnosti, od ujedinjenja cijele Hrvatske te vraćanje vjere navijačima u hrvatski nogomet, demonstrirao je upravo Zlatko Dalić.

Konstatacija kako je svaki politički govor ujedno i direktna komunikacija s glasačima umanjuje izvornu smisao retorike. Potraga za istinom, izrečena na jednostavan način, segment je koji nedostaje hrvatskoj javnosti kako bi vratili povjerenje u retoriku. Spomenuta percepcija potrekpljena je i u Klaićevom Rječniku stranih riječi gdje pod pojmom ‘retorika’ sugerira lijepe, no besadržajne riječi; prazne riječi, praznorječje.

Već sada je vidljivo da Dalić mijenja percepciju retorike, kao što mijenja i naše društvo. Bez obzira na veličanstven sportski uspjeh, mnogi bi ‘potpisali’ Dalića za doživotnog izbornika upravo zbog navedenih komponenti. Kada Hrvati, bez obzira gdje se trenutno nalazili, govore ‘Daliću, hvala ti na svemu!’, to nije tek isprazna fraza, već veliko hvala na dugoočekivanom faktoru društvenih i gospodarskih promjena!

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *